sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Ceasul "Der Anker" din Viena (Vienna, The Anchor Clock)

In iarna lui 2007 cand am vizitat Viena, incercam sa facem de cu seara programul obiectivelor turistice pentru ziua urmatoare. In ziua in care am vizitat acest ceas,  ne-am mobilizat sa nu ratam ora pranzului cand se desfasura spectacolul celor 12 figurine.



Cred ca am fost norocosi sa consultam materiale de informare turistica in care este mentionat si acest ceas, intrucat am constatat ca multe persoane care au mers la Viena nu au aflat de el sau l-au gasit din intamplare.


Cesuletul asta dragut se afla in apropierea Catedralei Sfantul Stefan (unul dintre simbolurile orasului), intr-o zona foarte frumoasa. Nu ne-a fost prea greu sa-l gasim.

Este foarte dragut, seamana oarecum cu cel din Piata Primariei de la Praga insa este mai nou si, din cate am avut sa constatam, nu este la fel de popular printre turisti ca acela, desi spectacolul oferit este cel putin la fel de interesant.


Numele ceasului (Ancora) te poate duce cu gandul ca are vreo legatura cu o poveste maritima insa nu este asa.


Anker este numele societatii de asigurari pe cladirea careia se afla ceasul. Pe la inceputul anilor 1900, aceasta companie a cumparat cele doua cladiri foarte apropiate una de cealalta si a gasit aceasta solutie interesanta de a le uni printr-o pasarela decorata cu acest ceas.
Ceasul are doua laturi, una statica (care reprezinta cadranul unui ceas obisnuit) si  una  dinamica (cea cu figurinele).
                                                       Fatada statica
                         

Fiecare dintre cele 12 figurine apare la o anumita ora si se misca pe parcursul orei respective, pana cand, figurina orei urmatoare ii ia incet locul. 
La ora pranzului, insa, pe parcursul a aproximativ un sfert de ora, toate cele 12 figurine defileaza prin fata publicului, pe un fundal sonor de muzica clasica vieneza.

Figurinele sunt personaje istorice (Imparateasa Maria Terezia, compozitorul Joseph Haydn s.a.) si sunt mentionate pe o placuta pe zid, langa ceas.



E dragut sa vezi cum, cu putin inaite de ora pranzului, lumea incepe sa se adune in asteptarea spectacolului oferit de ceas. Totusi, la ceasul de la Praga se aduna mult mai multa lume.

                                 

Filmuletele pe care le-am postat, cu siguranta nu sunt cele mai reusite insa pentru mine sunt cele mai frumoase pentru ca sunt incarcate si cu emotiile noastre din acel moment.

                                   
                                                                   prin zona ...
                                   
                                     Ora 2                                                                    Ora 3
  
                                   Ora 4                                                                     Ora 5
  


                         Ora 6                                                                                        Ora 7
  
                        Ora 8                                                                                    Ora 9
  
                            Ora 10                                                                         Ora 11
  
                                                                           Ora 12
  

  


  

6 comentarii:

  1. Stiam de ceasul asta, dar n-am reusit, sa ajungem acolo. Frumoasa prezentare, Vulpito !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Dani, ma bucur ca ti-a placut "scriitura" mea! Daca ajungeti la Viena, sa nu-l ratati, o sa le placa mai ales baietilor!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum ai facut? Ai stat acolo o zi intreaga, in fiecare ora?

    RăspundețiȘtergere
  4. Glumesti?! Pai n-am zis ca la ora 12 defilau toate?!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu habar nu aveam de ceasul asta și când mă gândesc că am fost în zonă.. uf! Maybe next time! Ref la ce a întrebat Liliana să știi că primul meu instinct tot asta a fost..

    RăspundețiȘtergere
  6. @Dianora: Data viitoare sa nu-l ratezi, e dragut! E pe langa Catedrala Sfantul Stefan, daca imi amintesc bine. Sa te duci la ora 12 ca sa vezi toate figurinele, la orice alta ora vezi numai personajele orei respective.
    Poate faptul ca am postat poze cu figurinele de la toate orele lasa impresia ca le-am "pandit" o zi intreaga ... :-)
    Multumesc pentru vizita, toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: