marți, 21 februarie 2012

Montreal, Piata Jean Talon

Lista tuturor postarilor despre Montreal, o gasiti aici:
http://vulpitacalatoare.blogspot.ro/p/montreal.html

Piata Jean Talon (Marche Jean Talon, cum ii spun localnicii) este cea mai cunoscuta piata agroalimentara din Montreal si, cred eu, si cea mai mare.
Jean Talon (1626 - 1694) a fost primul si cel mai bine vazut administrator francez al Noii Frante (teritoriul colonizat de Franta in America de Nord), in perioada Regelui Louis al XIV-lea. 
Statia de metrou din zona poarta tot numele lui Jean Talon.
Aceasta piata se afla in jumatatea de nord a orasului in cartierul numit “Mica Italie”. Se poate ajunge foarte usor la aceasta piata, cu metroul, pana la statia cu acelasi nume.
Este mentionata si in ghidurile turistice ca obiectiv turistic, unele aratand, chiar, faptul ca ar fi “cea mai mare piata in aer liber din America de Nord”.
In aceste conditii, ma asteptam sa fie mult mai mare insa, avand in vedere iernile aspre din Montreal, probabil ca asta e ce poate fi mai mare in materie de piete in aer liber.
Aceasta este cea mai populara si cea mai apropiata de ideea de piata pe care o stim noi.
Pentru cei care merg sa-si faca cumparaturile cu masina, exista amenajata parcarea exterioara care are preturi modice de 50 de centi pentru o jumatate de ora.
Piata  Jean Talon este de departe cea mai accesibila ca preturi la legume si fructe. Acestea se pot cumpara direct de la producatori sau de la angrosisti.
Pe langa tarabele cu fructe, legume si flori mai sint si magazine de brinzeturi, mezeluri,  peste, brutarii, fast-food-uri, patiserii locale sau de alte culturi. 

Piata Jean Talon este si unul dintre locurile din Montreal de unde romanii pot cumpara mici precum si ingredientele necesare pentru acestia dar si alte mezeluri romanesti. Exista aici un mic magazin romanesc de mezelui, Magazinul Balkani, unde se pot servi mici direct de pe gratar sau se poate cumpara amestecul de carne, pentru acasa.

Tot aceasta piata este si unul dintre putinele locuri unde romanii pot gasi leustean. Probabil ca acesta a fost adus de roamni si cultivat acum in fermele din Quebec pentru ca plante asta nu are o denumire in limba franceza, localnicii ii spun si ei tot leustean. 


















  

           










































































































11 comentarii:

  1. Mamaaaaaaa, ce fain arata piata aia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eram curioasa sa vad cum arata o piata in Canada. Cel mai mult mi-au placut fructele de padure care, raportat la banii nostri, erau chiar mai ieftine. Si nu pot sa spun cat de bune! Contrar asteptarilor mele, fructele si legumele pe care le-am consumat in Canada erau foarte gustoase.
      O zi frumoasa, Liliana!

      Ștergere
  2. ce flori erau alea din hardaie, de predomina albastru printre ele, erau imortele?

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb! :) Putine piete au reusit sa ma atraga in asa fel! Prima mom pentru mine este cea din Budapesta. Dar observ ca dragutii de canadieni chiar au o super piata, numai buna pentru experimentele noastre culinare din ultima vreme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe cea de la Budapesta nu am vazut-o, poate pui ceva poze la tine pe blog!

      Ștergere
  4. Faina piata, am salivat la pozele cu zmeuta si afine ... da chiar asa de impecabile sint toate, prea multa ordine. Doar e piata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cand le-am vazut asa de impecabile cum zici tu, am crezut ca e doar aspectul de ele si ma asteptam sa mananc ceva cu gust de cauciuc. Spre surprinderea mea, aveau un gust foarte intens si am inteles ca nici nu prea sunt agreate pe acolo chimicale. In Quebec, chiar se mandresc foarte tare cu produsele lor ecologice.

      Am fost si in alta piata (o sa postez si de acolo imagini) insa asta este cea mai mare din Montreal.

      Ștergere
  5. Foarte bine aprovizionata si plina de culori vesele! Mi-a placut mult standul cu ardei si usturoi agatat! :)
    Zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Prezentarea produselor arata respect pentru ei si pentru cumparatori.

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: