joi, 15 martie 2012

Triscuiti de la Montreal

Lista tuturor postarilor despre Montreal, o gasiti aici:

Eu stiam ca se spune "Biscuiti" dar probabil ca este ceva ca in bancul acela cu politistul  care a vazut cazand pe jos o bila care a sarit de doua ori, si a intrebat:
- Cum se numeste obiectul acela?
- Se numeste bila.
- Aha, am inteles! Si daca sarea de trei ori se numea "trila"?

Asa cred ca e si cu triscuitii dar nu stiu exact motivul. J

Cand i-am vazut pe raft la magazin am crezut ca nu vad bine, apoi m-am intors si cu aparatul de fotografiat.  J

O explicatie foarte buna am primit de la Dani (Jurnal de gradina), careia ii multumesc.
Ea spune ca triscutii ar fi niste biscuiti copti de trei ori intrucat biscuit inseamna copt de doua ori, originea cuvantului aflandu-se in limba italiana, in cuvintele "bis" (dublu) si "cotto" (copt).

 

 

6 comentarii:

  1. :-))))))))) M-am amuzat copios, iar bancul cu trila chiar nu il stiam :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur, Ioana, si te mai astept pe aici poate mai afli si alte lucruri noi!
      :-)

      Ștergere
  2. N-am nici o problema cu biscuit, triscuit, numa' sa nu spuna cineva "biscuite" ca sar si musc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce mare dreptate ai! Aproape ca uitasem care este forma corecta la singular! Numa' bine, Ioana!

      Ștergere
  3. Pai, daca luam in considerare, ca biscuit vine de la biscotto, care inseamna copt de doua ori ( bis si cotto, in italiana ), or fi triscuitii aia copti de trei ori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti geniala! Asta e! Inseamna ca sunt copti de trei ori! Uite asa s-a mai elucidat un mister! :-)

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: