miercuri, 18 aprilie 2012

Rothenburg ob der Tauber: Primaria si orasul vazut din turnul ei


Dupa zilele minunate petrecute in oraselul Fussen din sudul Bavariei si dupa ce am vizitat in zona acelui oras cateva obiective turistice foarte frumoase, ne-am continuat vacanta noastra pe Romantische Strasse, Drumul Romantic al Germaniei, mergand spre nord, spre orasul Wurzburg, unde urma sa petrecem alte cateva zile.



Despre obiectivele turistice aflate in apropiere de orasul Fussen, si chiar si despre acest oras, am scris aici:  
Ne-am propus in 2009 sa exploram cat de mult putem acest traseu turistic si am ales sa ne cazam mai intai in orasul din extremitatea sudica a drumului romantic (orasul Fussen) si apoi, alte cateva zile, in orasul din extremitatea nordica a lui (Wurzburg).
Asa am putut sa “bifam” multe locuri foarte frumoase si interesante ale acestui traseu turistic, insa doar o mica parte din totalitatea oraselor si atractiilor sale.
Spre Wurzburg am plecat imediat dupa micul dejun pentru ca doream sa avem suficient timp de petrecut in orasul Rothenburg ob der Tauber, un alt oras de pe drumul romantic, aflat la vreo 60 - 70 de kilometri la sud de Wurzburg.

Astazi o sa povestesc despre experienta noastra cu turnul primariei din Rothenburg ob der Tauber. Turnul are aproximativ 60 de metri inaltime si ofera turistilor imagini superbe ale intregului oras.
Orasul este situat in regiunea germana Franconia, in landul Bavaria, pe un platou cu vedere spre raul Tauber.

In traducere, numele lui inseamna „Fortareata rosie de peste raul Tauber“. Culoarea rosie din denumire provine de la acoperisurile de tigla ale caselor, ce dau orasului vazut de sus culoarea dominanta de rosu.


Este unul dintre cele mai bine conservate orase medievale din Germania. Zidul masiv de aparare este aproape integru.

Harta orasului (am gasit-o intr-un ghid turistic cumparat chiar din oras). Cladirea mai impunatoare din centru este Biserica Sfantul Iacob despre care am scris AICI


Sunt foarte multe atractii turistice in acest oras dar o sa vorbesc despre ele si in urmatoarele postari.

Primaria se afla in Piata Centrala a orasului unde se mai afla si Fantana Sfantul George si Birtul Sfetnicilor (consilierilor). In luna decembrie, in aceasta piata se organizeaza Targul de Craciun unde se vand produse specifice, confectionate in mod traditional din lemn, sticla etc. (am inteles ca din cauza popularitatii deosebite a acestui targ, preturile sunt cam mari).
Piata Centrala cu Primaria (stanga) si Birtul Sfetnicilor (centru): 
Fantana Sfantul George, in fata Primariei:
Cladirea Birtului Sfetnicilor, aflata in imediata vecinatate a Primariei si are un ceas foarte frumos, numit Meistertrunk, ce este incadrat de 2 ferestre unde, la orele 11,12,13 si 14, defileaza niste figurine care amintesc de un eveniment marcant al orasului.

Se spune ca, in 1631, primarul protestant al orasului, a baut 3,25 l de vin, fara sa puna pocalul jos. In felul acesta, el a reusit sa salveze de la moarte 4 sfetnici precum si orasul de la pradare si distrugeri cauzate de combatantii catolici.
Cele doua ferestre ce incadreaza ceasul, infatiseaza tocmai aceasta scena legendara. Eu nu am vazut aceasta scena dar am gasit o fotografie in ghidul turistic de care am amintit mai sus:


Pentru a urca in turnul Primariei, turistii intra prin intrarea din Piata Centrala:
Pana in podul Primariei se urca pe scari de piatra insa ultima parte a ascensiunii (cea din turnul propriu-zis) se face pe niste scari foaaarte inguste din lemn pe care nu incape decat o persoana. Din aceasta cauza, exista un bec rosu care atentioneaza turisti sa nu urce cata vreme este deja un alt turist in turn.
In podul Primariei:



Iesirea pe micul balcon al turnului se face pe o usita foarte mica, aproape in patre labe. 
Spatiul de sus este atat de mic incat nu poate gazdui mai mult de 2-3 persoane. In primele momente mi-a fost destul de frica acolo sus intrucat turnul parea destul de fragil.
M-am obisnuit indata si m-am apucat de admirat peisajul de jur imprejur si, desigur, de facut poze, ca doar d’asta ma urcasem pana acolo. A meritat. Sper sa va placa si voua pozele facute din turn.
Clopotul din Turnul Primariei:
          
Se vedeau toate turnurile orasului, portile de intrare in oras, casele cu acoperisurile de tigla rosie, bisericile. Foarte frumos.




Cea mai mare biserica din oras este Biserica Sfantul Iacob, celebra pentru altarul sculpatat in lemn de renumitul sculptor german din Wurzburg, Tilman Riemenschneider. Se numeste “Altarul Sangelui Sfant” intrucat a fost conceput sa pastreze un recipient cu o picatura din sangele Mantuitorului.




Primaria in Piata Centrala a orasului (ambele corpuri de cladire apartin primariei: atat cel alb, cu turnul ce poate fi vizitat, cat si cel mai inchis la culoare, posibil mai vechi):





De-acolo de sus, am admirat orasul:
Birtului Sfetnicilor:

            
Privelistea din turn:































4 comentarii:

  1. Ce seamana cu Brasovul zonele fotografiate de sus. O noapte buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu m-am gandit la Brasov cand am vazut privelistea de sus! :-)
      O noapte linistita si tie!

      Ștergere
  2. foarte frumoase! merita sa-ti infrangi claustrofobia ca sa faci asemenea poze. super!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut!
      Eu nu sunt claustrofoba doar ca mi se parea cam prea in bataia vantului balconul acela micut din varful turnului. Pentru cei care sufera de claustrofobie, merita, intr-adevar, sa-si infranga frica si sa urce acolo pentru priveliste!

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: