duminică, 2 iulie 2017

Arborele de lalea - Liriodendron Tulipifera - Tulipan - Copacul cu lalele


Stiu ca este un astfel de arbore in Gradina Botanica din Bucuresti si aveam in plan sa merg sa vad un pom plin de lalele in perioada lui de inflorire adica prin mai-iunie insa intamplarea a facut sa-l vad mai repede pe cel din Gradina Botanica de la Cluj, in 11 iunie 2017. 
Florile erau un pic trecute insa inca foarte frumoase. Chiar seamana cu lalele si contin o cantitate mare de polen.

Se pare ca nu infloreste in fiecare an. Unii spun ca o data la 4 ani, altii spun ca o data la 7 ani.
Arborele este unul de talie mare (era cam cat turnul de observatie despre care am citit ca ar avea 83 de metri desi cred ca are mai putin), de origine din America de Nord (Canada, SUA), care poate atinge 30-40 m inaltime. Este arborele oficial pentru trei dintre statele americane: Indiana, Kentucky si Tennessee. 
Este un arbore cu lemn de esenta tare, in SUA fiind frecvent folosit pentru mobila.

In Romania este mai rar intalnit. Totusi, in ultima vreme am observat o preocupare din ce in ce mai mare pentru cultivarea acestuia ca arbore ornamental (pe internet am vazut multe anunturi cu puieti de arbori de lalea de vanzare).

La Pitesti, orasul lalelelor, au fost plantati in anul 2009, 74 de arbori de lalea, dintre care 36 in zona centrala, restul in diferite cartiere. Exista o "linie" de astfel de arbori intre Teatrul Alexandru Davila si Galeria de Arta. O alta zona in care au fost plantati astfel de arbori este cea de la Universitatea din Pitesti, in fata BRD, la fostul centru de calcul.

Arborele este foarte frumos nu numai in perioada in care este plin de lalele dar si toamna cand frunzele sale devin galben-aurii.





Arborele de lalea langa turnul de observatie din Gradina Botanica din Cluj


Sursa urmatoarelor 3 imagini: internet
Arborele de lalea in plina toamna:
  












Mai multe despre Cluj, aici:

7 comentarii:

  1. Atâta verde...! Foarte frumos. E prima dată când văd arborele ăsta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu-l stiam. Parca ma tenteaza un drum spre Cluj pentru a vedea gradina lor. Am tot citit despre ea...

    O vara frumoasa cu excursii minunate, draga Vulpito!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer,nu am stiut de el si ma bucur mult ca l-am vazut.Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Există și în Constanța... Este superb, într-adevăr!

    RăspundețiȘtergere
  5. Este un arbore superb ; am plantat si eu 3 tulipani in curte din care doi au trait si acum astept cu infrigurare sa vad primele flori .

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: